SAN PEDRO DE PINATAR

O sa ies putin din perimetrul Provinciei Alicante in care locuim si o sa va povestesc despre un loc de suflet al meu caruia i-am pus deja numele “Tihna” si care se afla in San Pedro del Pinatar, in Regiunea Murcia (alta Comunitate). Am ajuns prima oara acolo cu o ocazie deloc fericita, dar, de atunci, am fost de multe ori cand ne doream sa petrecem o zi de liniste adevarata. Pare un loc in care timpul curge altfel. Este un loc incarcat cu o energie extraordinara, totul vibreaza armonios.

In drum spre coltisorul meu de rai trecem pe langa Salinas y Arenales de San Pedro del Pinatar unde, in goana masinii, vedem multimea portocalie de flamingo care isi cauta mancarea in apele din apropierea malului si munti de sare ireal de albi.

San Pedro del Pinatar este un municipiu al Provinciei Murcia aflat pe malul Mediteranei si Mar Menor (o laguna de coasta) in care traiesc peste 26.000 de locuitori. Zona in care se afla “Tihna” mea se numeste Lo Pagan.

Saptamana aceasta am ajuns acolo pentru a rezolva partea administrativa post-vanzare a unei proprietati: o prietena a noastra care s-a mutat in Franta si-a vandut apartamentul din Spania unei alte femei extraordinare care a devenit prietena noastra. De acum vom avea un motiv in plus sa ajungem in acest loc extraordinar.

Printre drumurile la diverse autoritati, ne-am oprit sa luam pranzul pe malul marii, in locul meu de suflet. Este o zi senina, fara niciun pic de vant. Soarele incalzeste bland. Este liniste. Se aud doar pescarusii si sunetul marii. Ne asezam la o masa si nu vorbim. Este prea perfect totul pentru a mai adauga ceva. Imi promit ca atunci cand voi imbatrani sa traiesc intr-un loc ca acesta…

In afara de vanzatori sau chelneri, nu am auzit vorbindu-se mai deloc spaniola in zona asta. Majoritatea celor cu care ne-am intersectat pe aici sunt englezi sau nordici. Toti sunt pensionari. Toti au ales sa traiasca aici datorita vremii, calitatii mancarii si preturilor.

Exista o pista de biciclete care merge de-a lungul malului si pe care au trecut in timpul petrecut de noi acolo multe grupuri de prieteni 65+ care radeau, vorbeau si pareau fericiti. Cata diferenta intre pensionarii nostri si cei de aici! Aici viata abia incepe la 60+…

Desi acum nu am avut timp, mi-ar fi placut sa ne plimbam din nou pe limba de pamant care se intreapta spre La Manga. Inchipuiti-va doua brate de pamant care aproape ca se ating si care inchid in mijlocul lor apa care formeaza laguna El Mar Menor, numita si Marea Moarta a Spaniei. Unul din brate, cel lung, este o limba de pamant de vreo 22km numita La Manga (maneca) care inchide cea mai mare parte a lagunei. Bratul cel scurt incepe de la locul meu de Tihna si, plimbandu-te, ai senzatia ca esti in mijlocul marii, fiind inconjurat de ape…

Pentru ca am venit aici “cu treaba” de data aceasta am vazut si o parte din oras. Este linistit, neaglomerat, curat. Multi dintre spaniolii de aici vorbesc si engleza (lucru care nu se intampla in multe locuri). In Regiunea Murcia impozitul la cumpararea locuintei este 8% (la noi este 10%) iar procedurile ulterioare cumpararii diferite. Preturile apartamentelor sunt usor mai jos decat cele din Santa Pola, oras aflat tot pe malul marii.

E foarte complicat sa alegi un loc in Spania unde sa traiesti pentru ca peste tot este frumos…

Leave a comment