ALCOY

Un orasel incantator, la munte

Astazi am avut o programare pentru obtinerea unui NIE in Alcoy, la ora 9. Nu imi aduc aminte de ultima ocazie in care m-am trezit la 6:30 AM, dar azi mi s-a intamplat din nou. Cu nisip in ochi si cu gandul la cafea am plecat spre Sectia de Politie de acolo. Din nou m-am bucurat sa vad ca exista trei variante de autostrada pentru a ajunge; e o placere sa conduci aici. Am facut 70km (din Elche pana in Alcoy cam atatia sunt) in 40 de minute de condus relaxat, admirand peisajul.

Aflat la aproximativ 55km in interior de orasul Alicante, Alcoy este un oras de vreo 130km patrati cu o populatie de aproximativ 60.000 de locuitori. Se afla situat intr-o vale, inconjurata de munti dintre care cel mai cunoscut noua este Sierra de Mariola, unde noi mergem deseori in drumetii. Zona este verde (cand locuiesti pe Costa Blanca apreciezi altfel zonele cu vegetatie), deluros-muntoasa, iar pe autostrazile care se indreapta catre oras gasesti multe atentionari privind regulile de circulatie pentru perioada cu zapada. La numai 60km de malul marii unde nu ninge niciodata, aici, in ianuarie, poti face oameni de zapada (micuti, dar din zapada, da?!).

Zona este o bucurie pentru privire, iar orasul este incantator. Pentru ca este traversat de trei rauri, a primit si numele de “Orasul Podurilor”.

Mai putin turistic decat orasele aflate in vecinatatea imediata a marii, Alcoy te bucura, insa, cu atmosfera aceea specifica de oras tihnit, foarte curat, cu multa vegetatie si multe parcuri. E genul de oras in care duminica la pranz poti retrai atmosfera din anii ’80 din Bucuresti (gugustiucii care canta, parfum de flori, sunetul tacamurilor si chicoteala familiilor care iau masa impreuna in zi de sarbatoare).

Pentru cei care va doriti sa traiti in Spania, dar nu neaparat pe malul marii, Alcoy poate fi o optiune foarte buna. Preturile locuintelor sunt similare cu cele din Elche. Locuitorii straini sunt mult mai putini decat in localitatile de langa mare. De lucru se gaseste mai ales in sectorul de servicii (medical, hipermarketuri, restaurante, etc) si in partea de depozite si fabrici mici.

In orice caz, merita vizitat macar pentru o jumatate de zi.

Leave a comment